روابط کرونا زده

خرید بک لینک

چهارشنبه هشتم دی ۱۴۰۰ ساعت 0:11 توسط زهرا امامیان

پارسال که دستیار حل تمرین بودم، صبا یکی از دانشجوهایی بود که شبکه داشت. از آن دانشجوهایی که احتمالا هر حل تمرینی، آرزوی داشتنش را دارد. آدم دقیقی بود و تمام کلاسها را حاضر میشد، اگر جایی را اشتباه میگفتم به روی خودش نمیآورد، به جایش سوال میپرسید و تشکر میکرد. تمام تمرینهایش را خودش حل میکرد و انقدر مرتب و تمیز تکلیف مینوشت که همیشه اولین برگهای بود که صحیح میکردم. غیر از همهی اینها، خیلی مهربان بود. سر کلاسها، همیشه بیشتر از همه به حرفهایم گوش میداد و به همهی سوالهایم حتی سوالهای مسخرهی "صدا خوب میاد؟" هم جواب میداد. بعضی روزها دلم میخواست بیشتر دربارهاش میدانستم. فکر میکردم احتمالا میتوانیم دوستهای خوبی باشیم اگر میزان تشکرم را از چشمهایم میدید. یا مثلا میتوانست لبخندم را از پشت میکروفن، بعد از خواندن پیغام "حالتان خوبه؟"اش حس کند. شاید خیلی خوب میشد اگر میفهمید چهقدر از حضورش توی همه جلسههای حل تمرین ممنونم یا از اینکه همیشه زودتر از همه سلام میکرد و بعد از همه، خداحافظیاش را تایپ میکرد، چهقدر ذوق میکردم.

آن ترم که تمام شد، چندبار سر مسائل مختلف با صبا حرف زدم. راستش از نزدیک هم همان دختر شیرینی بود که بلد بود چطور یک دوستی آرام و قشنگ را بسازد. آن ترم صبا بالاترین نمرهی شبکه را آورد. میدانم که بعدش تند تند درِ موفقیتهای بعدی را هم باز کرد. من از آن دانشگاه رفتم و احتمالا هیچوقت دیگر مسیرم به آنجاها نخورد. اما چیزی که از تمام روزهای حل تمرینی برایم باقی مانده، این است که "کرونا میتواند دو سال تمام شما را در خانه نگه دارد. میتواند ترم آخر دانشگاهتان را مجازی و جشن فارغ التحصیلیتان را هم ماستمالی کند. احتمالا آنقدر قدرتمند هست که مجبورتان کند از خانه درس بخوانید یا کار کنید. شاید خیلی روزها افسردهتان کند، احتمالا کلافه و خسته میشوید که خیلی طبیعی است. میدانم که شاید بعضی رابطههایتان را هم کمرنگ کند و بعضیهایشان را هم از بین ببرد ولی چیزی که به نظرم بیشتر از همه خراب میشود، از دست دادن تجربههای آشنایی جدید است. آشناییهایی که شاید اگر کرونا نبود، میتوانستند سرآغاز یک دوستی قوی یا یک همکاری دنبالهدار باشند. آشناییهای فوقالعادهای که پر از حسهای خوب یا حرفهای جدیدی بودند که شاید حتی مسیر زندگی آدم را هم عوض میکردند. رابطههایی که میتواستند یکی از بهترینها باشند ولی بلد نبودند پشت اینترنت، تلگرام یا واتساپ ایجاد شوند."
 

یک مشت نامه...

ما را در سایت یک مشت نامه دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 82 تاريخ: چهارشنبه 13 بهمن 1400 ساعت: 20:00

صفحه بندی